دسته‌بندی نشده

از مواردی که در هواشناسی و برای اعلام میزان کیفیت هوا اعلام می کنند

از مواردی که در هواشناسی و برای اعلام میزان کیفیت هوا اعلام می کنند

در هوا محیط ذرات معلقی با غلظت های گوناگون وجود دارد که موجب بیماری های تنفسی همچون آسم می شود برخی از این ذرات درشت و قابل استنشاق و برخی دیگر ذرات ریز می باشند که به آنها ذرات دوده می گویند. در شمارش ذرات معلق در هوا نموداری تشکیل می شود تا مشخص شود غلظت ذرات مورد نیاز در پارامتر های کلاس ios استاندارد درست تعریف شده است یا خیر. تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق ارائه دهنده لیست قیمت تجهیزات آزمایشگاهی و راهنمایی برای بررسی شرایط خرید دستگاه سنجش غبار می باشد.

از آنجایی که نانو ذرات بسیار کوچک می باشند به راحتی می توانند از طریق استنشاق وارد عمیق ترین بخش های ریه و بافت های سلول نفوذ کنندبه همین دلیل بسیار خطرناک می باشد و باعث ایجاد سرطان و آسیب های ژنتیکی می شود. از غبارسنج ها برای جلوگیری از خطرات ناشی از این آلودگی ها استفاده می شود و این دستگاه با استفاده از جریان کنترل شده به وسیله لیزر برای بررسی حجم گرد و غبار محفظه های کوچک به کار می رود. غبارسنج بر اساس اصل پراکندگی نور بر پایه منبع نور با شدت بالا که معمولا لیزر است کار می کند. طراحی غبارسنج ها به صورتی است که از فناوری های مختلفی استفاده شده است.

کیفیت هوا بر تنفس انسان و زندگی آن تاثیر می گذارد و با تغییر وضعیت آب و هوا که روز به روز و ساعت به ساعت متغییر است ، کیفیت هوا نیز دارای تغییراتی می باشد که برای نظارت و بررسی کیفیت هوا در شهر های بزرگ از شاخص کیفیت هوا استفاده می شود و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مردم قرار می دهند. شاخص کیفیت هوا برای آگاهی از کیفیت هوا و نحوه تاثیر آلودگی هوا بر سلامت و روش های محافظت در برابر آلودگی هوا می باشد.

بررسی شاخص کیفیت هوا

سطح اهمیت بهداشت هوا با میزان شاخص آلاینده ها تصابق سازی شده و در راهنما شاخص کیفیت هوا عدد شاخص سطح اهمیت بهداشت هوا را تعریف می کند.

  • سطح اهمیت بهداشتی هوای پاک: شاخص کیفیت هوا بین 0 تا 50
  • سطح اهمیت بهداشتی هوای سالم: شاخص کیفیت هوا بین 51 تا 100
  • سطح اهمیت بهداشتی هوای ناسالم برای گروه های حساس: شاخص کیفیت هوا بین 101 تا 150
  • سطح اهمیت بهداشتی هوای ناسالم: شاخص کیفیت هوا بین 151 تا 200
  • سطح اهمیت بهداشتی هوای بسیار ناسالم: شاخص کیفیت هوا بین 201 تا 250
  • سطح اهمیت بهداشتی هوای خطرناک: شاخص کیفیت هوا بالای 251

جهت اندازه گیری ذرات معلق در هوا باید از پارتیکل کانتر/غبارسنج استفاده نمایید که قیمت غبارسنج ها دارای طیف وسیعی می باشد و می توانید توسط کارشناسان فنی و متخصص مشهد دقیق خرید ایده ال خود را انجام دهید.

بازگشت به لیست