مقالات

کالیبراتور چیست؟ انواع کالیبراتور

کالیبراتور چیست؟

سه دسته کالیبراتور شامل؟

کالیبراتور در واقع مرجعی است که جهت کنترل و همچنین اطمینان از مقادیر اندازه گیری شده مورد استفاده قرار می گیرد. کالیبراتور در واقع پارامترهای مختلفی را مورد اندازه گیری قرار می دهد که از جمله آن ها می توان به دقت ، تکرارپذیری ، عوامل دیگر و همچنین در سطوح بالاتر هم به عنوان یکی از تجهیزات مورد نظر در این زمینه استفاده می شود که یک مرجع از کالیبراسیون هم هست.

کالیبراتورهای مختلفی که در زمینه های مختلف و از تولیدات شرکت های مختلف ساخته میشوند ، به شما کمک خواهند کرد که برای کالیبره کردن یک دستگاه مرجع از آنها استفاده کنید. در این بخش میخواهیم شما را با انواع مختلف کالیبراتور آشنا کنیم پس با ما همراه شوید.

 

انواع کالیبراتور را میتوان به سه دسته کلی تقسیم کرد:

  1. کالیبراتور دما

  2. کالیبراتور فشار

  3. کالیبراتور الکتریکال

—————————————————————————————————–

کالیبراتور دما

کالیبراتور دما در واقع دستگاهی است که شما از آن جهت کنترل و همچنین صحت مقادیری استفاده می کنید که پارامتر مورد نظر آن ها دما است. در این دستگاه به کمک سنسورهایی که وجود دارد می توانید دمای واقعی را با دقت بالا اندازه گیری کنید. کالیبراتور دما انواع مختلفی دارد و همچنین دارای ویژگی های مختلفی هم هست که از جمله مهمترین آنها می توان به قیمت آن ها اشاره کرد.

یکی از مهم ترین نکات ، حین استفاده از دستگاه های اندازه گیری کالیبره کردن آن ها است. شما باید بدانید که تمامی دستگاه های اندازه گیری بعد از یک مدت براساس عوامل فیزیکی مختلف دچار صدمه خواهند شد. این صدمات ممکن است در نتیجه استفاده نادرست اپراتور باشد و به همین دلیل شما باید در مرحله کالیبره نمودن از یک دستگاه مرجع هم استفاده کنید که میزان خطای آنها استاندارد باشد.

در مکان های مختلف که در آنها دما اندازه گیری ، کنترل و نمایش داده خواهند شد ، ابزارآلات مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می توانیم به ترموکوبل اشاره کنیم. شاخص ها و همچنین کنترل کننده های فرآیند که در ثبت کننده های جدول هم مورد استفاده قرار می گیرند از ابزاری هستند که باید به صورت دوره ای آن ها را چک کنید.

 

برخی از محصولات مرتبط:

کالیبراتور دما ادلر مدل ADTMC-20130

نماینده فروش کالیبراتور دما فلوک مدل Fluke 726

 

—————————————————————————————————–

کالیبراتور فشار

این نوع از دستگاه ها در دو نوع ساخته می شوند که شامل دستی و اتوماتیک است. کالیبراتور دستی فشار در واقع برای سنجش و تست عملکرد دستگاه های مختلف و ابزارآلات مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اندازه گیری فشار در واقع از ترانسمیترها استفاده می شود. به بیانی دقیق تر می توان گفت که هند پمپ ها هم در این زمینه برای کالیبره کردن مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر شما میخواهید از نوع دستی آن ها استفاده کنید، باید بدانید که به کمک یک پمپ دستی که مجهز به اهرم و مخزن های مختلف است می توانید این کار را انجام دهید و تجهیزات دیگر را فراهم کنید. نمونه دیگری از این تجهیزات هم وجود دارد که عمدتا جهت اندازه گیری های فشار بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

برای ادامه مطلب و خرید بر روی اینجا کلیک کنید

برخی از محصولات مرتبط:

کالیبراتور فشار فلوک مدل Fluke 753

کالیبراتور فشار ۷۰۰ بار TRANSCAT

 

—————————————————————————————————–

کالیبراتور الکرتیکال

کالیبراتور ولتاژ و جریان انواع مختلفی دارند. شما به وسیله این دستگاه ها می توانید ولتاژ و همچنین جریان را اندازه گیری و شبیه سازی کنید. از این دستگاه ها همچنین به عنوان مولتی متر استفاده می شود.

این نوع دستگاه ها معمولا ابعادی مختلف دارند و مرجعی که جهت کالیبره نمودن آن ها مورد استفاده از کاملا ضد گرد و غبار است. شما همچنین میتوانید از آن ها در شرایط سخت محیطی هم استفاده کنید و در تجهیزاتی که در شبکه های صنعتی به هم متصل هستند نیز آن ها را به کار ببرید.

این دستگاه ها در واقع ولتاژ خروجی سیگنال ها را اندازه گیری خواهند کرد. لوپ های مختلف که در زمینه های مختلف عرضه می شوند نیز با اندازه گیری جریان به صورت همزمان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این نوع دستگاه ها کاملا سازگار با سیستم های حلق آویز مغناطیسی هستند و دارای قابلیت های مختلفی در زمینه تنظیمات نیز می باشند.

این تنظیمات می توانند صفر باشند و همچنین متغیر ، شما میتوانید توسط این دستگاه رنج مختلفی از ولتاژ را اندازه گیری کنید. البته که اگر میخواهید پارامتر مورد نظر شما فشار باشد باز هم قادر خواهید بود که این اندازه گیری را در فشارهای مختلف انجام دهید.

 برای ادامه مطلب و خرید بر روی اینجا کلیک کنید

:برخی از محصولات مرتبط

تستر کالیبراتور ولتاژ و جریان ضد انفجار ،فلوک Fluke 707Ex

کالیبراتور ولتاژ جریان EXTECH PRC10

—————————————————————————————————–

مولتی فانکشن کالیبراتور

آنچه که باید بدانید این است که دقت اندازه گیری در دستگاه های مختلف به دلایل مختلف مانند تغییر ظرفیت و همچنین راندمان در حال تغییر هستند. در دراز مدت می توان این دستگاه ها را به عنوان دستگاه های اصلی مورد استفاده قرار داد جهت تنظیم مجدد دستگاه های اندازه گیری شما میتوانید از یک مولتی فانکشن استفاده کنید. اگر دستگاه هایی که شما در صنعت یا بخش های دیگر از آنها بهره مند هستید به صورت دقیق تنظیم شوند ، دارای کارایی مفیدی برای شما خواهند بود.

این دستگاه اما با توجه به پارامترهایی که مورد اندازه گیری است استفاده خواهد شد و کارایی آن می تواند به صورت پرتال و رومیزی باشد. اگر به دنبال یک دستگاه هستید که تمامی این کارایی ها را به صورت دقیق داشته باشد ، باید بدانید که مولتی فانکشن کالیبراتور دستگاه مورد نظر شماست.

شما میتوانید با یک قیمت مناسب و کارایی مناسب این دستگاه را تهیه کنید و البته باید بدانید که با اینکه کارایی آن دقیق است اما اگر باز هم میخواهید پارامتری را به صورت جز به جز بررسی کنید بهتر است که از کالیبراسیون های تک به تک استفاده کنید تا کارایی بهتری داشته باشید.

درباره‌ی شرکت مشهد دقیق :

شرکت مشهد دقیق ، نمایندگی عرضه‌ و فروش انواع دستگاه های اندازه گیری و ابزار دقیق با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از کمپانی های معتبر در ایران می باشند. این شرکت با سال ها تجربه در عرصه ی واردات و عرضه ی انواع دستگاه‌های اندازه‌گیری ، دارنده ی نمایندگی رسمی کمپانی های مطرحی نظیر اکستچ و ادلر و هیوکی و فلوک و.. می باشد.

کالاهای ارائه شده توسط شرکت مشهد دقیق عبارت  هستند  از مولتی متر ، ارت سنج ، بروسکوپ و دوربین‌های بازرسی ، تجهیزات فشارقوی ، کالیبراتور و محصولات آزمایشگاهی و… .شرکت مشهد دقیق ، کلیه این محصولات را به همراه گارانتی تعویض و خدمات پس از فروش عرضه می کند . (((((تستر ترانسفورماتور سری JBK5))))) دارای گارانتی یک ساله و خدمات پس از فروش ۱۰ ساله است.

شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد محصول و قیمت این کالا ، با کارشناسان فروش و نیرو های پشتیبانی شرکت مشهد دقیق تماس حاصل فرمایید:

۰۵۱-۳۷۱۳۳۸۰۳

۰۵۱-۳۷۱۳۳۸۰۴

۰۵۱-۳۷۱۳۳۹۴۰

خارج از وقت اداری:  ۰۹۱۵۷۰۷۸۹۶۲

بازگشت به لیست