مقالات

تاریخچه GPS انواع دسته بندی GPS

طریقه کار با GPS چگونه است و انواع دسته بندی GPS

GPS امروزه به عنوان یکی از ابزارآلات دقیق در زمینه های مربوط به مسیریابی به شمار می آید. این ابزار دقیق به شما کمک می کند که اگر یک زمان در مسیر سفر خود گم شدید ، بتوانید به آسانی راه درست را پیدا کنید.

یکی از لوازم ضروری که باید برای سفرهای مختلف به همراه داشته باشید GPS است. اگر اهل سفر هستید ممکن است که بارها و بارها برایتان پیش آمده باشد که در یک موقعیت مکانی ناآشنا قرار گرفته باشید. اینجاست که این ابزار به کمک شما خواهد آمد.

گاهی هم نیاز دارید که ببینید تا چه حد از مسیر را آمده اید و چقدر مسیر دیگری را باید طی کنید. در این حال می توانید از GPS استفاده کنید.

سیستم GPS چگونه است؟

سیستم این دستگاه در واقع به این روش کار می کند که از ماهواره های جهانی برای ردیابی استفاده خواهد گرفت. اولین ماهواره برای ردیابی در سال ۱۹۷۸ برای اولین بار در مدار زمین قرار گرفت و پس از آن هم به کشورهای دیگر هم اجازه استفاده از این ماهواره ها داده شد. این ماهواره در واقع در ۶ مدار حرکت خواهد کرد که هرکدام دارای ۴ ماهواره با فواصل مختلف هستند و به دور کره زمین می چرخند.

دقت کار GPS به چه عواملی  بستگی دارد؟

هر دستگاه GPS دارای یک موقعیت است که می تواند در هر شرایط آب و هوایی و همچنین در هر ساعتی کار کند. زمانی که دستگاه روشن می شود ، موقعیت شما توسط نزدیکترین ماهواره ای که در مدار وجود دارد شناخته خواهد شد و محاسبه می شود که موقعیت شما روی نقشه کجاست.

اگر دستگاهی که شما استفاده می کنید قوی باشد و با چهار ماهواره ای که در مدارهای مختلف قرار دارند شناسایی شود به طور قطع شناسایی موقعیت شما دقیق تر خواهد بود.

از این وسیله کارآمد در ماهیگیری ، پرواز با گلایدرها ، اسکی ، عملیات هایی که نظامی و زمینی هستند و همچنین قایقرانی و رانندگی استفاده خواهد شد. همچنین در تورهای طبیعت که به صورت گروهی برگزار می شوند نیز از دستگاه های پیشرفته موقعیت سنج استفاده می شود.

مسیر یابی به کمک  GPS

زمانی که موبایل شما آنتن ندارد ، استفاده از این GPS ها یکی از مهم ترین کارهایی است که باید انجام دهید تا بتوانید راه خود را شناسایی کنید. اگر به منابع مختلف دقت کرده باشید ، سازمان های راهنمایی و رانندگی در کشورهای مختلف روی بسیاری از وسایل حمل و نقل خود این سیستم را نصب کرده اند تا بتوانند موقعیت و سرعت موارد مختلف را بررسی کنند.

با این کار حتی امنیت وسایل نقلیه هم تا حد بسیار زیادی بالا خواهد رفت و حتی مواقعی که نیاز به امداد و نجات وجود دارد شما می توانید به آسانی از این جی پی اس ها استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پلاک ماشین را به آن ها بدهید.

انواع سازندگان دستگاه GPS

در کل ممکن است که دستگاه های GPS جزء گران قیمت ترین لوازم محسوب شود. ممکن است که شما حتی مجبور شوید برای خرید آنها تا چند میلیون تومان هم هزینه کنید.

در این حال باید بدانید که هریک از آنها انواع مختلفی دارند که ممکن است برای استفاده ماشین و بخش های دیگر در ظاهر و… با هم متفاوت باشند.

شرکت های سازنده این نوع جی پی اس ها اما در بسیاری از موارد یکی هستند و انواع مختلف آن ها هم به روزرسانی شده اند. در ادامه می خواهیم این انواع را به شما معرفی کنیم :

  • Garmin
  • Magellan
  • Midland
  • Rand McNally
  • TomTom

 

 

راه اندازی GPS بر روی موبایل همراه

در این حال باید بدانید که شما به راحتی می توانید موبایل خود را به یک دستگاه GPS تبدیل کنید. برای این کار تنها شروع این است که به قسمت Setting بروید و روی Location and security کلیک کنید.

سپس می توانید روی گزینه دسترسی به موقعیت کلیک کنید و پیغام هایی را که دریافت می کنید تایید کنید.

سپس موافقت خود را در زمینه تبدیل این دستگاه به GPS اعلام کنید و سپس می توانید وارد گوگل مپ شوید و از تمامی امکانات مربوط به GPS استفاده کنید.

شما همچنین می توانید از طریق این نرم افزار موقعیت خود را از طریق همان ماهواره هایی که گفته شد به اشتراک بگذارید.

نکته جالبی که باید در زمینه کار کردن با این دستگاه ها بدانید این است که آن ها نیازی به اینترنت ندارند و حتی زمانی که شما به اینترنت متصل نیستید می توانید از آنها استفاده کنید.

شاید نحوه کار با جی پی اس برای عده بسیاری سخت باشد. در این حال باید بگوییم که اینطور نیست و شما می توانید ، واقعیت این است که تمامی دستگاه های دیجیتالی که شما از آنها استفاده می کنید دارای جی پی اس هستند و به عبارت دیگر شما یک گیرنده دارید.

تصور کنید که در یک دشت و صحرایی گم شده اید. در این حال با دوستی تماس خواهید گرفت و او فاصله دقیق شما و خودش را خواهد گفت. شاید در این حال شما سردرگم شوید که چطور وی توانسته شما را پیدا کند اما باید بدانید که این کار در واقع با استفاده از همین GPS ها امکان پذیر است.

البته مسائلی که در زمینه استفاده از این دستگاه ها وجود دارد ممکن است که اندکی پیشرفته تر باشد. در اینجا باید بدانید که یک تاخیر بین رفت و برگشت سیگنال ها ممکن است که تفاوت بسیاری را در زمینه های محاسباتی ایجاد کند.

جهت ادامه مطلب و خرید بر روی اینچا کلیک کنید

کلام آخر

به هرحال با توجه به اینکه امروزه استفاده از انواع دستگاه های دیجیتالی رو به افزایش است ، می توان گفت که استفاده از این نوع دستگاه های موقعیت یاب هم از جمله مواردی هستند .

شما در یک زندگی راحت تر کمک خواهند کرد. دقت داشته باشید که شما با استفاده از این GPS ها دیگر گم نخواهید شد و هر زمانی که مسیر خود را گم کنید می توانید آن را به راحتی پیدا کنید.

 

درباره‌ی شرکت مشهد دقیق :

شرکت مشهد دقیق ، نمایندگی عرضه‌ و فروش  انواع دستگاه های اندازه گیری و ابزار دقیق با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت  از کمپانی های معتبر در ایران می باشند.

این شرکت با سال ها تجربه در عرصه ی واردات و عرضه ی انواع دستگاه‌های اندازه‌گیری ، دارنده ی نمایندگی رسمی کمپانی های مطرحی نظیر اکستچ و ادلر و هیوکی و فلوک و… می باشد.

کالاهای ارائه شده توسط شرکت مشهد دقیق عبارت هستند از مولتی متر ، ارت سنج ، بروسکوپ و دوربین‌های بازرسی ، تجهیزات فشارقوی ، کالیبراتور و محصولات آزمایشگاهی و… شرکت مشهد دقیق ، کلیه این محصولات را به همراه گارانتی تعویض و خدمات پس از فروش عرضه می کند. تمامی GPSها دارای گارانتی یک ساله و خدمات پس از فروش ۱۰ ساله است.

شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد محصول و قیمت این کالا ، با کارشناسان فروش و نیرو های پشتیبانی شرکت مشهد دقیق تماس حاصل فرمایید :

۰۵۱-۳۷۱۳۳۸۰۳

۰۵۱-۳۷۱۳۳۸۰۴

۰۵۱-۳۷۱۳۳۹۴۰

خارج از وقت اداری:  ۰۹۱۵۷۰۷۸۹۶۲

بازگشت به لیست